Activitats

ARKANA – CATALAN PROJECTS FORUM

16 d’abril de 2026, 

Presentem Arkana un laboratori de desenvolupament de projectes cinematogràfics de terror i fantàstic, organitzat per PAC – Productors Audiovisuals de Catalunya, amb el suport de l’ICEC – Institut Català d’Empreses Culturals, i amb la col·laboració de MAC – Mercat Audiovisual de Catalunya

L’acte es celebrarà el 3 de juny de 2026, a les 10:00h al MAC – Mercat Audiovisual de Catalunya, a Roca Umbert – Fàbrica de les Arts (c/Prat de la Riba 77, Granollers)

OBJECTIUS

  • Facilitar a la indústria audiovisual catalana l’accés i l’intercanvi de coneixements i continguts, enfortint el desenvolupament professional del sector.
  • Facilitar la visibilitat de projectes de qualitat impulsats per talents emergents catalans, ajudant-los a destacar els aspectes més rellevants i amb més interès de la seva proposta.
  • Dotar les empreses audiovisuals catalanes d’una nova via de cerca de projectes per al seu finançament i producció amb focus en talent emergent.
  • Crear un entorn que faciliti establir contactes entre professionals, talents, empreses i agents financiadors, fomentant l’amplicació de la xarxa de relació i negocis de la indústria cinematogràfica catalana.

Arkana obre convocatòria per al I EDICIÓ – CATALAN PROJECTS FORUM, plantejat com un espai de trobada, creació de xarxes i visibilització de projectes de terror i fantàstic impulsats al territori. Especialment pensat per talents i productores emergents, així com empreses i professionals de la indústria dels països catalans. 

PRESENTACIÓ DE PROJECTES

  • Els projectes presentats han d’estar impulsats des dels països catalans. Poden estar en fase de desenvolupament o producció, però no acabats.
    Han d’inscriure’s dins del paraigua del gènere de terror i/o del fantàstic (sci-fi, fantasia, sobrenatural, etc). Poden ser en qualsevol llengua.
  • S’admeten projectes de llargmetratge i de sèrie. També de curtmetratge amb perspectiva d’indústria (visió de distribució i comercialització, associats a futur projectes de llargmetratge o transmèdia, subvencions oficials, etc…).
  • S’avaluaran tots amb iguals criteris d’interès cinematogràfic i autoria, així com d’adequació de la informació inscrita a les bases de la convocatòria. Es prioritzaran projectes en desenvolupament en llengua catalana.
  • Cada projecte inscrit admet fins a tres persones associades, una de les quals ha de ser director/a, productor/a o guionista. La motivació principal de la participació ha de ser la cerca d’una productora que es vulgui sumar al projecte, encara que també serveixi com a manera de testejar la seva viabilitat, possibilitats i interès.

Llegeix la resta de les Bases

Convocatòria de projectes oberta fins el 8 de maig – Inscriu el teu projecte

L’assistència com a públic a la I EDICIÓ – CATALAN PROJECTS FORUM està obrta a:

  • Talent i autories dels països catalans, amb o sense projecte 
  • Junior producers dels països catalans, amb o sense projecte 
  • Empreses i professionals amb trajectòria als països catalans

PRODUCTORES, PROFESSIONALS I RESTA DE PÚBLICS

+ info

Contacte: arkana@pac.cat