Responsables i sostenibles
Impulsem pràctiques socialment responsables i sostenibles dins l’audiovisual
#SomAudiovisualResponsable
La campanya #SomAudiovisualResponsable està destinada a la sensibilització de Responsabilitat Social dins del sector de l’audiovisual, centrada en tres eixos de comunicació que són la RSC, la Reforma Horària i els Usos del temps. Impulsada per PAC (Productors Audiovisuals de Catalunya) conjuntament amb les entitats Catalunya Film Festivals, Crearsa, l’Associació Iniciativa per la Reforma Horària i InTime.
L’inici d’aquesta iniciativa es va donar el passat 10 de març del 2020 a través de les xarxes socials, on es presentava oficialment la campanya amb l’objectiu de conscienciar i generar un canvi positiu a l’audiovisual donant lloc a la reflexió de les organitzacions sobre les condicions laborals amb relació a la Responsabilitat Social i el temps de treball apostant perquè sigui saludable, igualitari, productiu i responsable socialment.
Objectius:
- Sensibilitzar sobre la corresponsabilitat i la conciliació de la vida laboral i personal.
- Solucions per millorar en relació a la responsabilitat social i augmentar la racionalització horària i una millor gestió del temps de les diferents parts implicades.
- Facilitar una eina d’autodiagnosi (ja disponible, veure Antecedents) en relació a la responsabilitat social i la reforma horària per al sector.
- Prendre consciència sobre la necessitat de millorar els processos interns de les organitzacions relacionats per a optimitzar els processos de gestió de l’horari i el calendari laboral.
- Identificar, visualitzar i compartir bones pràctiques per tal que serveixin com a exemple per al sector audiovisual de la ciutat de Barcelona.

