Formacions Productors

Com fer un bon dossier, per Gerard López de la productora guanyadora del Premi Dossier PMP 2024 – Salva a Gato

18 de novembre 2024, 

Recomancions per fer un bon dossier de producció de la mà de Gerard López, de la productora Salva al Gato, guanyadora del Premi Dossier, atorgat en l’edició del 2024 de la incubadora per a productores “Producers Meet Producers” (PMP).

 

Com fer un bon dossier

Per Gerard López

 

Són les nou del matí, com cada dia ens reunim amb per veure quins són els punts Claus del Dia, avui, però, toca parlar d’un projecte concret en desenvolupament, avui toca preparar dossier per una convocatòria.

Un dossier parlar per si sol, transmet unes idees, parla de la persona que l’escriu i que el maqueta i s’ha de tenir molta cura, perquè també diu coses de com serà la pel·lícula.

La veritat no és que hi hagi una fórmula definitiva per fer dossiers, de dossiers n’hi ha de moltes maneres i de molts tipus i llargades. A nosaltres ens agradaria definir, però tres característiques essencials que aquests hauria de tenir per tal de transmetre i vendre el projecte.

Clars i senzills

Creiem que principalment els dossiers han de tenir una premisa absoluta, han de ser clars i directes, s’han de fer agradables en llegir, no només perquè els productors tinguin poc temps, sinó perquè el dossier en si mateix és un document que explica la teva història, si el dossier no és clar, pot generar dubtes als productors que se’l llegeixin.

Adaptables

L’adaptabilitat dels dossiers és clau, hi ha moltes convocatòries, laboratoris, subvencions, a cada lloc et demanen coses diferents, per tant, és important tenir una adaptabilitat gran i està previngut per totes les convocatòries. Nosaltres treballem els textos en documents de Word i la maquetació a part. Això fa que cada cop que hàgim de canviar coses, fem canvis primer en el text i després en el dossier. Perquè sigui adaptable, de fet, és clau l’organització i el desenvolupament de punts clau que expliquin molt bé i de forma extensa tot el projecte. Així serà més fàcil poder resumir o estendre més algunes parts. Per acabar aquest punt dir que és important sempre està obert a metamorfosis.

Personalitzats

L’últim punt que trobem important és parlar de la personalització, no podem fer dossiers estàndard, el dossier és el projecte i el projecte és el dossier. Per tant, cada dossier ha d’estar maquetat per transmetre perfectament com serà el projecte. Nosaltres recomanem que la maquetació la pugui fer un dissenyador gràfic sempre que sigui possible per tal de cuidar tota la maquetació final.

 

Per concloure, crec que s’aprèn a fer dossiers fent-ne, presentant-te a convocatòries, ensenyant-lo, escoltant opinions, està obert a canviar coses, preneu-vos el vostre temps… Tots els emergents que estem començant no sabem com pot ser un bon dossier, però el que podem dir és que un dossier no deixa de ser un element clau per al desenvolupament del projecte, cal fer-lo amb cura i amb temps. Nosaltres intentem posar terminis per la finalització de tasques i punts.

M’agradaria finalment deixar una reflexió final que em va dir un dia un professor meu, a molts cineastes no els agrada fer dossiers, però fins i tot l’Agnès Varda en feia per rebre subvencions, és un tràmit que ningú en pot escapar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *