15 de maig 2021.
Nou estudi fruit de la col·laboració entre PAC i OPA!
Les sèries (sobretot de ficció) han esdevingut els darrers anys el centre d’atenció de la producció audiovisual. Per part de les televisions, les plataformes, les productores i la ciutadania. Ningú sap per quan de temps serà així, però a l’actualitat s’emporten el gros dels pressupostos de creació i de producció, arrosseguen professionals cap a aquesta formats, i atrauen el públic en la batalla de les plataformes per capturar la seva atenció.
Davant d’aquest fenomen, el gran perdedor podria semblar el llargmetratge, un format audiovisual que ha travessat tot tipus de circumstàncies al llarg de la seva trajectòria vital, però no obstant se segueixen produint moltes pel·lícules, més que mai. Un altra cosa són els recursos econòmics que s’hi aboquen per a fer-los possibles, i de quines fonts arriben. Amb aquest article volem fer una repassada a l’evolució d’aquesta magnitud a Europa: els costos/pressupostos de producció.
Aquesta i altres sèries formen part del present informe, que pretén seguir amb l’anàlisi de la ficció seriada produïda durant el 2019. Comprovarem si aquesta àrea de la indústria televisiva ha crescut respecte l’informe anterior, centrat en els anys 2017 i 2018. En aquest cas, hem introduït quatre operadors que no es van estudiar a l’informe anterior: TVC, HBO, Mitele i Playz.
Podeu descarregar-vos l’estudi de l’Observatori de la Producció Audiovisual (OPA) escrit per Joan M. Corbella aquí!