12 de maig 2019.
El passat divendres 3 d’abril ens vam trobar amb Maria Rubin, Responsable de Cinema Espanyol de Movistar+. Llicenciada en Ciències de la Informació, Màster en “The Bussines of Television” a la New York University i amb una llarga i fructífera trajectòria professional a Canal+ (actualment Movistar+), va compartir obertament amb els productors socis del PAC els processos mitjançant els quals la plataforma adquireix títols espanyols.
Durant el col·loqui, la convidada ens va explicar el paper del cinema espanyol dins de la plataforma, així com l’estratègia que segueixen a l’hora d’adquirir drets. També va parlar sobre els criteris interns que segueixen per seleccionar títols, el pressupost anual aproximat amb què compten, el públic al que es dirigeixen o els gèneres que els funcionen millor.
“Movistar+ siempre ha hecho una apuesta muy fuerte por el cine.”
Maria Rubin
Rubin va explicar que es reuneix una vegada al mes amb l’equip de marketing i el Director de Programació per parlar sobre la situació del cinema espanyol i per presentar-los les possibles noves adquisicions.
“Antes nos reuníamos con productores y demás pero ahora recibimos los proyectos por email.”
Maria Rubin
La convidada va assegurar que es caracteritzaven per la flexibilitat: “Puede ser que rechacemos algún proyecto pero, si este tiene éxito, podemos volverlo a considerar”. A més a més, va defensar que Movistar+ no és incompatible amb altres canals de televisió i plataformes, com per exemple Netflix.

“Parece que Netflix se haya apoderado del lo-veo-cuando-quiero pero Movistar+ lo lleva haciendo desde hace 5 años.”
Maria rubin
També va opinar que els Goya han creat una marca que pocs certàmens han pogut crear i que, per aquest motiu, procuren adquirir títols que potencialment hi puguin ser premiats. Per exemple, enguany totes les pel·lícules nominades a millor pel·lícula havien estat adquirides per Movistar+: Campeones, Carmen y Lola, El reino, Entre dos aguas, Todos lo saben.
Al torn de preguntes Rubin va defensar les sèries com a peça clau en la reinvenció de la plataforma: “Canal+ no tenía el mismo valor que antes y apostar por las series hizo que sigamos en el mercado con una oferta muy fuerte”.
Tot seguit, la convidada i els productors vam prendre un vermut al bar del Cinemes Girona, on van poder seguir debatent i compartint inquietuds i experiències.