Entrevistes Sòcies

Entrevista a Sebas Mery (Life & Pictures)

29 de desembre 2023,

Des de Productors Audiovisuals de Catalunya (PAC), apostem per visibilitzar a professionals de la producció en actiu, mitjançant entrevistes. L’objectiu és conèixer amb profunditat l’actualitat i el futur de la producció audiovisual des del punt de vista de les productores sòcies i altres empreses i agents que formen l’òrbita PAC.

Avui tenim el plaer de xerrar amb Sebas Mery productora de Life & Pictures.

 

  1. Parla’ns una mica de la història de la teva productora i de quina és la vostra línia editorial?

Life & Pictures com a empresa es funda l’any 2005 i comença a desenvolupar projectes amb una voluntat que aquests, tinguin capacitat d’arribar a mercats internacionals, tractant de trobar temes que generin un interès internacional.

La nostra línia editorial és molt general, fem de tot, no només ens centrem en un estil de gènere, tot i que el thriller psicològic està molt present a la nostra producció, ens agraden les noves propostes, projectes que entretinguin, però que a la vegada tinguin sempre una mirada singular del director.

     2. Què significa per a tu ser productora? Quin valor aporta la tasca d’una productora independent al mercat?

El productor és una peça clau en tot el sector audiovisual, ja que aporta idees tan de producció, guió, tractaments o arguments. És qui agafa tots aquests conceptes i els uneix i acompanya per a crear una obra audiovisual. La seva figura és fonamental, amb la idea d’un creador no es va enlloc sense un productor que ho acabi. El productor independent está més a prop de trobar el nou talent i la òpera prima.

També, cal destacar que la figura del productor independent, té una gran feina, ja que tracta de gestionar el talent, estar pendent de les restriccions de finançament, d’un pressupost, pensar en l’explotació comercial i trobar l’equilibri del seu projecte.

 

“La figura del productor és fonamental, amb la idea d’un creador no es va enlloc sense un productor que ho acabi. El productor independent está més a prop de trobar el nou talent i la òpera prima.”

 

     3. Quina és la situació actual de la producció independent?

La producció independent es troba molt atomitzada. Actualment hi ha moltes petites empreses fent producció.

Entre la situació dels productors independents, trobo que el sector de productors joves es troba poc preparat, acadèmicament estan instruïts, sobretot en els termes tècnics, però quan parlo amb ells els hi manca recorregut i una confiança en els seus projectes.

Al mateix temps, trobo que avui dia existeixen moltes eines al nostre abast que ens ajuden a conèixer i avançar tant en la investigació com el coneixement del sector.

Existeixen també programes específics com podria ser dins el PAC, el PMP, Producers Meet Producers, que ajuda a aquells que s’han iniciat recentment en el món audiovisual a conèixer com és el sector i a acompanyar-los en la producció dels seus primers projectes.

Els joves haurien de trobar el punt entremig entre treball d’ofici i estudi acadèmic… I això porta uns anys inicials de recorregut. Aquests programes ho acceleren

    4. Què és el que et decideix a entrar en un projecte?

La història, molt senzill. M’interessa coneixer el concepte que aquesta persona te sobre el seu projecte, la seva intenció. El guió, la direcció i el cast, per saber si m’interessa participar-hi. Conversar amb els creadors i arribar a una entesa entre el millor per la peli i el millor pel públic (jo tendeixo a obrir-lo).

    5. De quina producció estàs especialment orgullosa i per què?

Fill de Caín, un thriller psicològic que explora les arrels del mal. Hi ha una discussió sobre si el mal té un origen social o biològic. En aquest projecte, van participar el David Solans, el José Coronado i la Maria Molins, amb quim vam fer una molt bona taquilla.

Va ser un projecte on vaig estar des de l’inici de creació fins al final d’aquest projecte, per tant, per mi és un projecte amb molt de valor, ja que vaig aprendre tots els oficis ja que vaig parlar amb tots de totes les etapes.

   6. Quins són els principals reptes de ser productor?

 Un dels principals reptes de ser productor, és trobar projectes que t’omplin, projectes creatius, on hi hagi creadors amb qui puguis discutir i entendre’t ja que treballaràs molt de temps amb aquests. Tenir un bon equilibri amb projectes que et puguis finançar l’estructura. Una bona balança és la clau.

 

“Cal tenir un bon equilibri amb projectes que et puguis finançar l’estructura. Una bona balança és la clau.”

 

   7. Quina és la teva motivació per seguir treballant en aquest sector?

La meva motivació principal és trobar bones històries, que motivin a les noves generacions, que estableixin valors, que facin pensar, i ajudin a generar un criteri propi. Tanmateix també busco conèixer a nous creadors per tenir un equip que em faci seguir amb la mateixa il·lusió que m’aporta aquest sector.

 

8. Quin consell donaries a un productor que estigui començant?

 Com a consell, és imprescindible saber gestionar la paciència. També és important conèixer bé el públic a qui es dirigeix… El públic és molt selectiu amb el contingut que consumeix. Has de crear una bona obra audiovisual, perquè decideixin anar al cinema i consumir el teu producte allà i no al sofà.

 

9. Has participat en diferents ocasions, com a productor consolidat, en la incubadora de productores Producers Meet Producers (PMP); perquè recomanaries als productors emergents que hi participin?

 Ho recomano, ja que penso que els productors joves que hi puguin participar, aprendran molt. Aquestes incubadores aporten un ampli anàlisi en els seus projectes. Per exemple, el mentor (des de la seva experiència), treballa el projecte del júnior, oferint-li una visió més àmplia, fent-li conèixer com el mercat podria reaccionar sobre el seu projecte.

També, et permet conèixer com funcionen totes les etapes del procés de producció, el pla de viabilitat, finançament, l’equilibri, abans comentat… penso que és un aprenentatge molt interessant, personalment, una formació com aquesta m’hagués agradat tenir en els meus inicis en el sector.

Per al productor sènior, un programa com és el PMP, l’atrau, ja que està transferint la seva experiència als més joves, comparteixes un mateix objectiu, de manera que la intenció és crear un sector més saludable. Tot plegat, penso que també els productors consolidats en poden treure un gran aprenentatge de participar de les mentories o consultories del PMP.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *