FrameFriday

#FrameFriday – Corrección. Ignasi Aballí

Divendres, 18 de novembre del 2022

Avui us parlem del documental Corrección. Ignasi Aballí, una producció de la sòcia Principal 2 Films, amb la col·laboració d’Ilumina Films Productions, la participació de l’ICEC i el suport de l’Asociación Cultural Española.

El documental, dirigit per Miquel Romans, tracta la participació de l’artista Ignasi Aballí a la Biennal d’Art de Venècia i s’estrenarà dijous 24 de novembre a les 20 h a la Sala Phenomena de Barcelona dins el Dart Festival – Documentals sobre Art Contemporani. Després de la projecció hi haurà col·loqui amb l’artista i la comissària del projecte, la Bea Espejo.

Corrección és un projecte comissariat per Bea Espejo, gran coneixedora de l’obra de l’artista. A Corrección, Aballí decideix treballar a partir dels elements fundacionals de l’arquitectura: la línia i el límit. És un projecte que busca desplaçar el pavelló d’Espanya a la Biennal del seu eix, corregint-lo, ja que l’edifici no està alineat pel que fa als pavellons veïns d’Holanda i Bèlgica. L’artista va topar amb aquest aparent error mentre estudiava els plànols del pavelló. La seva proposta tracta de resoldre aquest dilema corregint el mateix Pavelló i, per extensió, la seva ubicació a la Biennal i la seva relació amb la ciutat, en una metàfora que convida a mirar endavant i planificar nous camins.

Us deixem la sinopsi a continuació i us animem a veure-la el dia de la seva estrena al Dart!

“Es un proyecto que tiene en cuenta la arquitectura del pabellón, nos proponemos girarlo y reconstruir su interior. Daremos un giro de diez grados a las paredes para ponerlo en paralelo a los pabellones vecinos”, explica el artista. Dado que el español está situado en una esquina, en un punto ciego, Aballí “se preguntó si esto respondía a un error y qué ocurriría si lo enderezaba”, añade la comisaria. El título del proyecto toma así sentido pues pretende “rectificarlo y alinearlo pero a la vez distanciarlo porque actualmente se encuentra tocándose con el pabellón de Bélgica”, apunta Aballí. “Presuponiendo que la situación del pabellón español no es la correcta, Corrección se cuestiona el pabellón como arquitectura útil y al situarlo en línea con los vecinos presupone estar al nivel de los demás, lo que le otorga otro espacio desde el que poder hablar”, explica Bea Espejo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *