28 de juliol 2016.
PAC va signar la carta enviada al president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, sol·licitant la revisió del Mercat Únic Digital que es planteja la Unió Europea.
Signada per 99 organitzacions de productors de cinema i televisió, organitzadors d’esdeveniments esportius, distribuïdors, locutors, guionistes, sales de cinemes, mitjans de comunicació i sindicats de tota Europa, entre uns altres.
Els productors internacionals integrats en FIAPF, entre els quals figura FAPAE, van presentar un Informe sobre l’impacte del mercat únic digital plantejat per la Comissió Europea en 2015.
El model posat sobre la taula per Europa sobre el Mercat Únic Digital implica un canvi de 180 graus en els processos de producció, comercialització i finançament de les produccions audiovisuals, “fins al límit de poder posar en risc la viabilitat de la indústria independent”, segons paraules de Ramon Colom, president de FAPAE.
Segons les conclusions de l’informe, les indústries de cinema i televisió d’Europa i els consumidors europeus són els que patiran si la Comissió Europea segueix avançant amb els plans per impulsar un mercat digital unificat a tota Europa.
L’estudi desprèn que tots els continguts (produccions locals internacionals, europees i independents) es veurien afectats negativament, amenaçant la diversitat cultural: es produirà fins a un 48% menys de nombre de gèneres en els continguts de televisió i un 37% menys de la producció de cinema local, que serà un contingut més marginal. Fins i tot el contingut que encara es fa, podria patir una caiguda en els costos de producció, la qual cosa també afectaria a la qualitat del contingut disponible per als consumidors. Tot això suposa que els consumidors s’enfrontarien a preus més alts i a perdre l’accés a continguts que actualment gaudeixen.
També es posa de manifest quina és la transcendència de la indústria audiovisual a Europa: el sector factura en un any més de 97.000M€, dona feina a més d’un milió de persones en tota la Unió i ha estat creixent a un 2% anual, més ràpid que l’economia europea en el seu conjunt.
A més, aquesta mesura plantejada per la Comissió Europea produiria una pèrdua d’ingressos per a la indústria de fins a 8,2 mil milions d’euros (9,3 mil milions de dòlars) i un descens del 48% per als continguts de televisió i un 37% per a pel·lícules.
One thought on “PAC SIGNA SIGNA LA CARTA ENVIADA AL PRESIDENT JUNCKER, PER LA REVISIÓ DEL MERCAT ÚNIC DIGITAL”